Go with the flow

21 mei 2014 - Bali, Indonesië

Bali 2014 (18-05 t/m 06-06)

Dag 1 t/m 3.
Na een lange en korte vlucht met heel wat turbulentie, kwamen wij aan op Bali. De warmte die je bij het verlaten van het vliegveld ervaart, is als een klap in je gezicht. Dit gaan wij niet trekken, dachten we. Na 3 dagen relaxen, lezen, zon, zee & zwembad is dit inmiddels bijgesteld en zitten we in de 'flow';

We genieten intens van het weer, het goede leven, de rustgevende muziek, het (absurd betaalbare) heerlijke eten en de buitengewoon vriendelijke mensen inclusief al hun rituelen en gewoontes. Aan de keerzijde (waaronder dakloze, zieke, zwaar vermagerde beestjes waaraan weinig liefde wordt gegeven en die zichtbaar zijn getraumatiseerd), probeer ik niet teveel te denken :). Dierenleed is tenslotte overal aan de orde, zij het minder zichtbaar. Mijn Kenji wordt thuis enorm verwend en heeft het maar goed. Waarvoor dank!

Ah fijn, na het opdoen van deze verschillende indrukken, gaan wij morgen pas voor het eerst echt op pad om Bali te verkennen. Vandaag bleek namelijk een belangrijke feestdag te zijn en werd het sterk afgeraden om, in verband met de drukte, toeristische bezienswaardigheden te bezoeken. Dat werd dus verplicht nog een dag relaxen. Ach, dit deden wij al twee dagen, die derde moest ons ook gaan lukken!

Morgen maken wij een lange tocht, waarbij we onder andere het apenbos, rijstvelden, en een meer zullen aandoen. Deze dag sluiten we af bij de bekende tempel Tanah Lot die in het water ligt, om daar de beroemde en hopelijk prachtige zonsondergang te bewonderen..

Wordt vervolgd!

Liefs, Rob & Angela